הממשלה אישרה את הארכת מצב החירום בשבוע נוסף

    איתי גדסי No Comments on הממשלה אישרה את הארכת מצב החירום בשבוע נוסף

    הממשלה אישרה הלילה במשאל טלפוני את הארכת מצב החירום בשבוע נוסף. ההארכה כוללת בין היתר את המגבלות על ההפגנות, איסור התקהלות, איסור יציאה מהבית ליותר מקילומטר ועוד

    ישראל בסגר צילום: פלאש 90
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הממשלה אישרה הלילה (בין שלישי לרביעי) במשאל טלפוני את הארכת 'מצב החירום המיוחד' שהוכרז בעקבות נתוני התחלואה ב-7 ימים נוספים, עד ל- 13 באוקטובר.

    על פי התקנות שהוארכו, אסורה היציאה מהבית לטווח של למעלה מקילומטר, הפגנות יתקיימו במסגר המתווה שנקבע לאחרונה, אסורה התקהלות של למעלה מ-20 איש בשטח פתוח ו-10 במבנה סגור. חל איסור שהייה בבית מגורים של אדם אחר. עם זאת, מותרת יציאה מהבית לצורך קניית מזון, תרופות ומוצרי אופטיקה.

    במכתב בהול ששלח אמש לשרי הממשלה מזכיר הממשלה צחי ברוורמן, במטרה שיאשרו את התקנות טרם פקיעתן, נכתב "נתוני התחלואה בעת הזו גבוהים מאוד, כמו גם העומס הרב על מערכת הבריאות. מאידך, נתוני הימים האחרונים, הן במדד מספר החולים החדשים מידי יום, והן במדד אחוז הבדיקות החיוביות, מצביעים על מגמת שיפור בנתוני התחלואה. בזהירות המתבקשת ובהתאם לנתונים אלה, ניתן לומר שהמגבלות שהוטלו משיגות את התכלית לשמה נקבעו".

    "לפיכך, לעמדת גורמי המקצוע במשרד הבריאות יש להמשיך ולנקוט במדיניות הקיימת ולהאריך את תוקפן של המגבלות לתקופה של שבוע נוסף, ובכלל זה ההגבלות על התנועה, פעילות המסחר והגבלת התקהלויות, לרבות התקהלויות במסגרת תפילה, הפגנה או טקס דתי".

    "מדיניות משרד הבריאות לעניין ההתמודדות עם מגפת הקורונה בשלב זה של התחלואה המסיבית, מבוססת על מס' עקרונות: 1. שימוש במסיכת אף ופה בכל המרחב הציבורי. 2. שמירת מרחק ומניעת התקהלויות. 3. הטלת מגבלות על התנועה".

    "בהתאם למדיניות זו, נקבעו המגבלות בתקנות, ובכלל זה הוראת השעה שנקבעה עד ליום 20.10.7, ולפיה לא ניתן להשתתף בהפגנה במרחק שעולה על 000,1 מטרים מהבית, וכן הגבלות על התקהלויות במרחב הציבורי, לרבות לעניין התקהלות במסגרת הפגנה, תפילה או טקס דתי".

    "ללא הארכת ההכרזה, הוראת השעה הקובעת את ההגבלות האמורות, תפקע הערב, ולכן הדחיפות בהארכת ההכרזה. כמו כן, ההכרזה נדרשת לצורך הארכת הוראת השעה כאמור לאחר ה- 20.10.7. הצעת החלטה בעניין זה תובא לאישור הממשלה בהקדם".

    למכתב צורפה גם חוות הדעת האפידמיולוגית של ראש שרותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס וחוות דעתו המשפטית של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.

    למכתב המלא הקליקו



    0 תגובות